Działalność naukowa
W 2023 roku na zlecenie Teatru Ludowego w Krakowie kierowała projektem badawczym „Ewaluacja trzeciej edycji Programu Edukacji Kulturowej dla Krakowa”. Jest także współautorką raportu podsumowującego projekt.
W 2023 roku pracowała w zespole badawczym projektu #Instazabytki.
W 2022 roku na Zlecenie Poznańskiego Centrum Dziedzictwa koordynowała projekt badawczy „Odbiór przez zwiedzających ekspozycji głównej w Bramie Poznania”. Jest też współautorką raportu podsumowującego projekt.
W 2022 roku na zlecenie Centrum Kultury Podgórza pracowała w zespole projektu badawczego „Ewaluacja drugiej edycji Programu Edukacji Kulturowej dla Krakowa”. Jest też współautorką raportu podsumowującego projekt.
W 2021 zrealizowała projekt badawczy „Muzea Publiczne. Zarządzanie i finansowanie” w ramach Stypendium Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w konkursie o stypendia twórcze oraz stypendia z zakresu upowszechniania kultury.
W 2020 roku pracowała w zespole projektu badawczego „Badania o badaniach. Czy i jak instytucje kultury pozyskują wiedzę o sobie i swoim otoczeniu?” realizowanego w Instytucie Badań Organizacji Kultury – IBOK.
W latach 2017-2019 pracowała w zespole projektu badawczego „Krakowski odbiorca kultury”, którego celem było poznanie preferencji publiczności krakowskich instytucji kultury. Jest też współautorką raportu podsumowującego projekt.
W latach 2018-2019 z ramienia Muzeum Krakowa brała udział w projekcie „Badania dla praktyki. Wykorzystanie wdrożeniowych prac magisterskich opartych na badaniach w działaniu dla rozwoju organizacji”. Projekt współfinansowany był w ramach programu POWER – INNOHUMAN. (opiekunka dwóch studentek piszących prace magisterskie na temat Muzeum Krakowa).
„Zarządzanie strategiczne w polskich muzeach publicznych – identyfikacja, zastosowanie, znaczenie” podczas Muzeologicznej Konferencji Naukowej „Nowoczesne muzeum – relacje i narracje 2”, Toruń 4-6.09. 2024 r.
- „Strategie digitalizacji zasobów dziedzictwa kulturowego” podczas jubileuszowej konferencji „O przeszłości i przyszłości. 10 lat Komisji Zarządzania Kulturą i Mediami PAU”, Kraków 11.01.2024 r.
- „Obecność muzeów prywatnych w Internecie” podczas XIV Międzynarodowego Forum Muzeów Domowych z sympozjum „Pogranicza kulturowe w Europie Środkowo-Wschodniej i strażnicy pamięci” Nowy Sącz / Stróże, 26-27.05.2023 r.
- Udział w panelu dyskusyjnym podczas seminarium „Interesariusze sektora kultury: badania publiczności” 23.05.2023 r.
- Prezentacja projektu „Muzea prywatne. Zarządzanie i finansowanie” podczas XV Międzynarodowego Forum Muzeów Domowych pt. „Kolekcje kresowe – Kresy w muzeach domowych”, organizowanego przez Muzeum Kultury Ludowej Pogórza Sudeckiego w Kudowie – Zdroju, Polsko – Czeskie Towarzystwo Naukowe, Wydział Filozoficzno – Przyrodniczy Uniwersytetu Śląskiego w Opawie oraz Miasto Ceska Skalice – Muzeum Bożeny Nemcowej, Kudowa Zdrój – Ceska Skalice, 23-25.09.2022 r.
- Dziedzictwo w rękach prywatnych. Strategie tworzenia muzeów niepublicznych, podczas IV Konferencji „Strategie zarządzania projektami i instytucjami kulturalnymi”, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa, 29.03.2022 r.
- Prezentacja wyników raportu “Badania o badaniach. Czy i jak instytucje kultury pozyskują wiedzę o sobie i swoim otoczeniu?” podczas konferencji „Badania w sektorze kultury. Przyszłość i zmiana”, Kraków, 19.11.2020 r., wspólnie z dr Małgorzatą Ćwikłą.
- Organizacja badań publiczności w instytucji kultury – doświadczenia z realizacji podczas konferencji „Badania w sektorze kultury. Przyszłość i zmiana”, Kraków, 20.11.2020 r., wspólnie z Marcinem Bańdo oraz Iwoną Parzyńską.
- Prezentacja raportu z badań „Krakowski odbiorca kultury” podczas konferencji „Badania publiczności w instytucjach kultury”, Kraków, 11.04.2021 r., wspólnie z Łukaszem Gawłem, Filipem Skowronem, Iwoną Parzyńską, Marcinem Bańdo, Patrycją Król.
- Kierunki rozwoju muzeów publicznych w Polsce w świetle strategii ich rozwoju, podczas III Konferencji „Strategie zarządzania projektami i instytucjami kulturalnymi”, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa, 14 grudnia 2018 r.
- Zarzadzanie w polskich muzeach publicznych w kontekście wykorzystywania narzędzi zarządzania strategicznego, podczas Ogólnopolskiej Studencko – Doktoranckiej Konferencji „Strategie zarządzania projektami i instytucjami kulturalnymi, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 17.05.2017 r.
- Muzealna Trasa Pamięci jako szlak dziedzictwa, podczas Ogólnopolskiej Transdyscyplinarnej Konferencji Naukowej „Szlaki dziedzictwa jako medium zmian w kulturze”, Kraków, 8-9.12.2016 r., organizowanej przez Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Małopolski wraz z Instytutem Kultury oraz Instytutem Spraw Publicznych UJ.
- Formy współpracy muzeów z organizacjami pozarządowymi na przykładzie wybranych muzeów krakowskich, podczas ogólnopolskiej konferencji naukowej „Muzea i organizacje pozarządowe. Budowanie relacji, szanse i zagrożenia” organizowanej przez Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu, 6-7.10.2016 r.
- Zarządzanie strategiczne w polskich muzeach publicznych, podczas Studencko-Doktoranckiej Konferencji „Strategie zarządzania projektami i instytucjami kulturalnymi”, organizowanej przez Studenckie Koło Zarządzania Projektami oraz Zakład Zarządzania Kulturą, Instytut Filologii Klasycznej i Kulturoznawstwa, Wydział Nauk Humanistycznych, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa, 16.05.2016 r.
- Misja jako element zarządzania strategicznego muzeum, podczas Studencko – Doktoranckiej Konferencji Naukowej „Zarządzanie dziedzictwem. Teoria a praktyka”, organizowanej przez doktorantów Instytutu Kultury UJ, 16-17.10.2015 r.
- Czy systemy informatyczne przyczynią się do rozwoju Muzeum Historycznego Miasta Krakowa? podczas Konferencja „Systemy informatyczne w zarządzaniu”, organizowanej przez Koło Naukowe Instytutu Spraw Publicznych „MERITUM”, 20.05.2014 r.
- Znaczenie strategii w zarządzaniu instytucją kultury – doświadczenia Muzeum Historycznego Miasta Krakowa, podczas Konferencji „Kultura – od wizji do praktyki”, organizowanej przez Instytut Kulturoznawstwa Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy oraz Studenckie Koło Inicjatyw Innowacyjnych w Kulturze „Other Way” i Regionalne Obserwatorium Kultury w Bydgoszczy, Bydgoszcz, 30.10.2012 r.
- Zarządzanie strategiczne jako łącznik pomiędzy teraźniejszością a przyszłością instytucji kultury w: „Scenariusze prorozwojowe instytucji kultury”, praca zbiorowa, NCK, Warszawa 2024.
- Zarządzanie strategiczne w polskich muzeach publicznych, 2023, Wydawnictwo Attyka, Kraków.
- Dziedzictwo w rękach prywatnych – strategie tworzenia muzeów prywatnych w Polsce, 2023, w: „Strategie zarządzania instytucjami i projektami kulturalnymi cz. 2” pod red. Kamy Pawlickiej, Anny Wróblewskiej i Piotra Majewskiego, Wydawnictwo UKSW, Warszawa.
- Mirror, mirror on the wall, do I want to know at all? A story about cultural organizations that conduct research on themselves and those that do not, 2022, wspólnie z Małgorzatą Ćwikłą, Agnieszką Konior, Anną Pluszyńską I Marcinem Laberschekiem, International Journal of Cultural Policy.
- Raport „Muzea prywatne. Zarządzanie i finansowanie”.
- Raport “Badania o badaniach. Czy i jak instytucje kultury pozyskują wiedzę o sobie i swoim otoczeniu”, 2020, wspólnie z Małgorzatą Ćwikłą, Agnieszką Konior, Marcinem Laberschekiem, Anną Pluszynską, Instytut Badań Organizacji Kultury, Kraków.
- Using Action Research for Improvement of Project Knowledge Management in the Public Museum, 2020, wspólnie z Kamilą Brodzińską i Beatą Jałochą, w: “Knowledge Management Practices in the Public Sector”, IGI Global, USA.
- „Krakowski odbiorca kultury. Raport z projektu badawczego”, 2019, wspólnie z Łukaszem Gawłem, Filipem Skowronem, Iwoną Parzyńską, Patrycją Król, Wydawnictwo Attyka, Kraków.
- Współpraca muzeum z organizacją pozarządową na przykładzie działalności wybranych muzeów krakowskich, 2019, w: „Strategie zarządzania instytucjami i projektami kulturalnymi” pod red. Kamy Pawlickiej i Anny Wróblewskiej, Wydawnictwo UKSW, Warszawa.
- Misja jako element zarządzania strategicznego w Polsce, 2017, w: „Archiwa, Biblioteki i Muzea Kościelne” nr 107.
- Marketing w organizacjach non profit. Strategia marketingowa Muzeum Historycznego Miasta Krakowa, 2013, w: „Akademia Dziedzictwa 2001–2013” pod red. Barbary Szyper, Michała Wiśniewskiego, Wydawnictwo MCK, Kraków.
- Zastosowanie zrównoważonej karty wyników w zarządzaniu strategicznym na przykładzie Muzeum Historycznego Miasta Krakowa, 2012, w: „ZARZĄDZANIE. Kultura. Media. Dziedzictwo”, Wydawnictwo Attyka”, Kraków.
- Bariery przy opracowywaniu i wdrażaniu strategii oraz jej wpływ na zarządzanie Muzeum Historycznym Miasta Krakowa, 2011, wspólnie z Michałem Niezabitowskim, w: „Zarządzanie publiczne nr 3(15).
Prowadzone zajęcia:
- Podstawy zarządzania.
- Zarządzanie strategiczne.
- Zarządzanie muzeum.
- Projektowanie badań naukowych.
- Organizacja i zarządzanie kulturą w Polsce.
- Organizowanie festiwalu.
- Zarządzanie kulturą w sektorze publicznym, prywatnym i pozarządowym.
- Pozyskiwanie funduszy.
- Marketing w kulturze.